Seminář 23.3.2012

Vytváření, adaptace a hodnocení učebních materiálů

 

Následující videonahrávky ukazují pět různých způsobů použití sady kartiček s obrázky k procvičení vybrané větné stavby.

Ve které z pěti videonahrávkek:

 

  • žáci procvičují otázku „Is there a..?“
  • žáci procvičují porozumění oznamovacím větám „There is / There are..“?
  • žáci připravují učební materiál a osvěžují si slovní zásobu, se kterou budou následně pracovat?
  • probíhá aktivní procvičení oznamovacích vět „There is a../There isn’t a..“?
  • žáci aktivně procvičují otázku „Is there a..?“ a krátké odpovědi?

 

 

1. materiál

2. materiál

3. materiál

4. materiál

5. materiál

Komentáře

Jitka Doležalová napsal:

Na semináři 23.3. se mi líbila „board game“vytvořená samotnými dětmi, a tak jsem ji hned dneska se svými šesťáky vyzkoušela. Protože probíráme everyday activities,napsali si na lístečky denní aktivity, zároveň jsme zopakovali hodiny, tvoření otázky a odpovědi. Ve všech skupinkách žáci pracovali se zaujetím obzvlášť při vytváření „hada“ a samotném dozdobení hry. Musím říct, že se jim díla podařila a v další hodině je znovu použijeme a ještě si „hru“ zahrajeme.Děkuji za výborný nápad! J.Doležalová

Jitka Urbanova napsal:

Dobry den paní Doležalová,

vyborne, dekuji. Jsem rada, ze se vam board game podarilo adaptovat k pouziti pri jine jazykove oblasti.

Tady by stalo za to zamyslet se, jestli by se board games vyrobene vasi tridou nedaly pouzit priste zas trochu jinak. Nevim jestli si materialy vyrovbene vasimi detmi predstavuji spravne, ale mohly by treba deti pomoci board game napsat pribeh jednoho dne – kazde pro nejakeho jineho hrdinu, jehoz obrazek by kazdy mohl mit pred sebou? Na kazdem zastaveni by mohli rict vetu, a na konci by pribeh napsali tak, aby se dal povesit na zed. Pro oziveni by se daly takto napsat pribehy jednoho dne nejake rodiny netopyru / upiru, kteri maji denni rezim obraceny.

Kazdopadne by bylo dobre zamyslet se na d tim, jak z daneho materialu vytezit co nejvice.

Preji hodne stesti

Jitka

R. Havlíčková napsal:

Dobrý den, s dětmi ve školce jsme vyrobili jednoduchou board game s obrázky. Měla velký úspěch. Děkuji za spoustu skvělých nápadů, které jsem si odnesla ze semináře.

Laďka B. napsal:

Dobrý den,

vyzkoušela jsem s dětmi práci s lístečky. Moc se mi osvědčila a dětem se líbila. Byly při hře aktivní a dobře spolupracovaly. děkuji.

Jitka Urbanova napsal:

Dobry den Laďko a Radko,

zdá se, všechy zaujala právě ta stejná hra. Dobře, jsem ráda.

Jen tak dál.

Jitka

Marie Krumlová napsal:

Dobrý den,

 

Velice děkuji za vaše náměty do hodin. Nejvíce se mi líbila Board game. Jelikož máme pouze první stupeň, aktivita s datumy by se mi moc nehodila a asi by to žáci těžko zvládali.

 

Dala jsem si večer u televize tu práci, že jsem vystříhala ze starých časopisů hlavy různých postav. Poté jsem to nalepila na barevné papíry a vytvořila danou hru. Pravidla jsem si upravila. Pokud padnou na obrázek, musí o něm říct minimálně jednu větu. Třeba jen popis obličeje – např. He/She has got blue eyes. Zvládnou to i třeťáci. Čím jsou žáci straší, tím složitější věty mohou říkat nebo i více vět. Žáci byli nadšeni a hra se jim velice líbila. Lze použít ve více ročnících a na více slovíček – pocity, popis obličeje…

 

Dále mám zatím ve výrobní fázi další hru. Podobně jsem si na počítači vytvořila malé obrázky ve wordu formou klipart. Vystříhala jsem si je a nalepila na barevné papíry. Probíráme téme volný čas – tak jsem použila obrázky na téma volný čas.

 

Nejprve jsem seznámila žáky se slovní zásobou a ukazovala jsem jim obrázky a oni říkali, co tam kdo dělá. Nyní mě čeká s žáky obrázky nalepit na čtvrtku a vytvořit hru. Již nyní se těší, jak si ji příští týden vytvoří a zahrají.

 

Přeji hezký den

Marie Krumlová

Jitka Urbanova napsal:

Dobrý den paní Krumlová,

 

Vaše adaptace hry je pěkná a je výborně, že jste ji dokázala ve třídě použít tak, aby děti bavila.

 

Vidím, že i vás příprava zřejmě bavila. Myslíte si ale že by přípravu board game děti nezvládly? Mohla byste jim vytisknout obrázky, nebo každému do skupiny dát hromádku obrázků z časopisu a instrukcemi je dovést ke konečné board game. Pokud se bojíte, že by to zabralo příliš mnoho času, můžete si celou přípravu rozfázovat tak, aby děti pracovaly podle vašich instrukcí a následovaly váš příklad. Nevím jestli vám to pomůže, ale celá práce by se dala rozfázovat takto, aby všechny instrukce mohly proběhnout v angličtině, a aby to celé bylo co nejstručnější a nejjasnější.

 

Na začátku si zahrajete krátkou hru, jejíž obsah se bude podobat tomu, co děti budou dále procvičovat při board game. V našem případě popisování obličejů. (5min)

Potom:

1. Pomocí reálných předmětů a ukazování „pre-teach“ a trochu nadrilovat slova a části instrukcí jako třeba – glue, paste („paste a picture on paper“) apod. (2 min)

2. Celé třídě ukážete board game, aby bylo jasné co budou vyrábět a ukážete jim zároveň políčka (squares) s instrukcemi (miss a turn, go forward 2 squares, go back 1 square..) a napíšete je na tabuli  (5 min)

3. Děti si sednou do skupin a vytvoří každé jedno políčko s instrukcemi typu „miss a turn“ apod. (2 min)

4. Každé dítě si vybere 4 obrázky z hromady

5. Každé skupině dáte větší arch papíru „Here`s your paper“ a podle vašeho názorného příkladu děti uspořádají obrázky a políčka s instrukcemi na papír a přilepí je. (5 min)

6. Děti se shluknou kolem jedné lavice, a vy jim demonstrujete jak se hra hraje. Připomenete jim znovu co mohou říkat při popisování obličejů.. (5-10 min)

7. Společně s dětmi vytvoříte na tabuli seznam frází, které budou při hře potřebovat“ It`s your turn. No! It`s my / Jirka`s turn. Roll / throw the dice. Play aga

Eva Vlčková napsal:

Dobrý den, seminář se mi velmi líbil a to jak nápady na různé hry a aktivity, ale především jsem si z něj odnesla mnohem kritičtější pohled na materiály, které nám pro výuku poskytuje škola a to, že je možné si je úplně přetvořit k obrazu svému, i když to dá mnohem více práce a energie, než je jen jednoduše používat. Bohužel ve škole, kde učím, jsou učebnice nakoupeny a není možné investovat do nových, ale i tak pomocí nových metod a nápadů z Vašeho a dalších seminářů je možné si mnohem více výuku užít a to jak pro děti, tak i pro mě.

Marta napsal:

Dobrý den,

 

úkol jsem splnila hned v úterý po semináři, protože se mi hodila k opakování řadových číslovek a měsíců. V šesté třídě jsem rozdělila děti do skupin po 4 a vyrobily si hrací plán. Děti vyráběly hrací plán se zaujetím…. Měli z konečného výsledku radost. Pak jsme si stihli ještě zahrát jedno kolo. Tato hra je bavila o to víc, že si ji sami vyrobili.  Hru jsme uschovali, že ji ještě zahrajeme při opakování řadových číslovek a měsíců na konci roku.

 

S přátelským pozdravem

Marta Aubusová

Alena Bencová napsal:

Děkuji za náměty do hodin. V 9. ročníku jsme si vyzkoušeli aktivitu s datumy. Velmi zaujala.

Iva napsal:

Dobrý večer,

 

dne 23.3. jsem se účastnila vašeho skvělého semináře a inspirovala mě aktivita – BOARD GAME

 

I chosen class 8. There are 19 pupils. They made 4 groups. The topic was food – they were choosing vegetable, fruits and dish.  The tense was present simple – positive, negative and question.  They wrote three cards with I like…………., I donť like………… I don´t mind……….

 

They also practised in the group during the game the questions – Who likes…..Who doesn´t like…. Who doesn´t mind…..

 

The pupils like this activity and me too.

Jarošová Iva

Ilona Sitařová napsal:

Dobrý den, seminář byl pro mě velmi přínosný, a to hlavně kvůli praktickým aktivitám, které paní lektorka měla pro zúčastněné připraveny. Vyzkoušela jsem aktivity ve třetí a čtvrté třídě – hlavně ty, kde se pracovalo s flash cards. Typy na procvičování gramatiky jsem přizpůsobila nižšímu věku, i tak se osvědčily. Nápady mám  shromážděny ve sborníku a věřím, že v příštím školním roce s nimi budu pracovat a vyzkouším co nejvíce. Velmi oceňuji také video, které vždy umožní člověku naslouchat angličtině jiné než té, kterou mluví čeští učitelé a také reakce dětí z různých škol a různých věkových kategorií je přínosná.

Mnohokrát děkuji a zdravím, Mgr. Ilona Sitařová

Alena Bencová napsal:

Dobrý den,inspirovala jsem se videonahrávkou. V 5. ročníku jsem procvičovala vazbu „There is (are)“ hlavně v oznamovacích větách a otázkách, přitom jsem používala karty flashcards.

Alena B. napsal:

Ze semináře 23. 3. 2012 jsem v hodině 5. ročníku využila videonahrávku, která používala vazbu „there is/are“ ve větách oznamovacích, tázacích a krátkých odpovědích. S flashcards jsme si s dětmi zahráli „board game“.

Alena B.

Jan S. napsal:

Přeji dobrý den,

 

Ohledně semináře bych uvedl, že mi pomohl zamyslet se nad změnami, které bych mohl provést v plánování a organizaci hodin angličtiny. Vzhledem k délce praxe (24) mám některé hodiny a činnosti naplánované a zaběhnuté tak, že je prakticky neměním a používám je stále stejně. Podobné semináře jsou tedy pro mě povzbuzením a výzvou k tomu abych zkusil něco nového, něco změnil.

 

S pozdravem Jan S.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


osm − = 5

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>