Seminář 18.5.2012

Výuka angličtiny pro děti předškolního a raného školního věku

Podívejte se na hodinu, během níž učitel demonstruje využití hraček při výuce dětí předškolního věku. Poznamenejte si:

       

  • jaké opakované činnosti (rutiny) učitel s dětmi používá
  • fráze, pomocí kterých dává instrukce a které se v průběhu hodiny opakují

 

Comments

Mgr. Alena Špačková napsal:

Úroveň semináře na téma VÝUKA ANGLIČTINY PRO DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO A RANÉHO ŠKOLNÍHO VĚKU mě velmi mile překvapila. Velice jsem ocenila praktické ukázky práce s dětmi, nabídku  her a říkadel a nové nápady práce s obrázky. Většinu her jsme si sami vyzkoušeli, takže seminář nebyl jen nudnou přednáškou. Příště se ráda opět zúčastním.

Markéta Zusková napsal:

Moc mne těší, že se Vám seminář líbil a doufám, že  budou mít aktivity úspěch i u dětí.

Kaštánková mateřská škola napsal:

Ráda bych poděkovala za metodickou pomoc při mé práci, letos začínám a určitě mnoho námětů využiji. Zatím jsem využila knihy, s jejich pomocí jsem si sestavila pokyny, používané při lekci a získala větší jistotu. Také jsem zkusila pohádku při seznamování dětí se zvířaty, osvědčilo se mi to , obrázky jsem nechala na přístupném místě a děti si jména zvířat s mojí pomocí opakovaly. Nyní si připravuji nějaké hry z posledního semináře, moje školka se stěhuje do nového působiště, tak asi budu pokračovat po prázdninách, děkuji a přeji pěkné prázdniny.

Markéta Zusková napsal:

Mám radost, že se snažíte na děti mluvit co nejvíce anglicky a pokyny jim dávat v angličtině. Jsem přesvědčená, že je to opravdu nezbytně nutné pro skutečnou komunikaci a v mnohém i důležitější, než jen memorování slovíček. Přeji mnoho úspěchů v nové školce!

Ladislava napsal:

Dobrý den, posílám svou zkušenost , kterou mám při práci s dětmi při výuce angl. Často hrajeme hru BINGO. Na tabuli napíši toto slovo a jak všichni zpíváme písničku, tak postupně mažeme písmena a je nahrazujeme tlesknutím. Dětem se tato hra moc líbí.

Markéta Zusková napsal:

Pěkná variace a navíc hodně zjednodušená, nemusíte k tomu mít žádné speciální pomůcky. Jsem ráda, že se dětem písnička líbí. Pouštěla jste jim jí i na videu?

Kateřina napsal:

Tento seminář se mi velice líbil. Ocenila jsem především praktické ukázky jednotlivých her. Některé z nich jsem již použila a musím říci, že slavily u dětí obrovský úspěch. Totéž platí o pracovních listech

.

Z tohoto semináře jsem si odnesla spoustu nových nápadů, pomůcek a inspirace pro další práci s dětmi. S pozdravem Kateřina H.

Markéta Zusková napsal:

Děkuji za Váš ohlas, jistě mi to pomůže při plánování příštích seminářů. Je užitečné vědět, které aktivity se učitelům líbí a považují je za přínosné. Zdravím a přeji mnoho dalších úspěchů.

Jana napsal:

Dobrý den, reaguji na seminář 18.5., který se mi moc líbil. Pracuji v mateřské škole i v základní, kde učím angličtinu, takže jsem měla možnost vyzkoušet vaše aktivity s různě starými dětmi! Ve školce jsou děti nadšené všemi zajímavými hrami, angličtina je moc baví, ve škole je náročné vyšetřit čas, ale také se nám to podařilo – zkoušeli jsme Incy Wincy, Monkey (prstové loutky byly výborným doplňkem při dramatizaci!), děti rády pracují i s pracovními listy!!! Děkuji za nápady, postupně vyzkoušíme vše!  Jana K.

Markéta Zusková napsal:

Mám radost, že jste vyzkoušela aktivity pro 2 rozdílné skupiny nejen věkem, ale i v mnoha aspektech i způsobem učení. To, že Vám aktivity fungovaly úspěšně se všemi jen ukazuje, jak by měl přechod z MŠ do školy vypadat – nenásilně a krok za krokem. Děkuji a přeji mnoho úspěchů!

Petra napsal:

Dobrý večer,

 

18.5. jsem se účastnila metodického semináře, kde jsem se dozvěděla spoustu zajímavých informací a tipů, jak pracovat s dětmi v hodinách AJ. Některé  věci jsem vyzkoušela. Učím druháčky a třeťáčky. Zkoušela jsem zejména aktivitky na procvičení slovíček – vyslovování slovíček bez hlasu děti velice zaujalo, chtěly si to také vyzkoušet, dále jsem zkoušela míchat obrázky nad hlavou a hádat, co tam asi je, děti říkaly YES/NO, také si to všichni chtěli zkusit, další aktivitka byla očíslování obrázků na tabuli a sčítání či odčítání, chvíli trvalo, než děti pochopily, jak to funguje, ale pak hru se zaujetím sledovaly a smály se, když jsem po nich chtěla sečíst stejný obrázek……ještě plánuji vyzkoušet bingo (2 družstva, každý drží obrázek, když ho řeknu, dřepne si…), také chci vyzkoušet hraní si s písničkou Incy Wincy Spider – nechávám si to na konec roku, zároveň se těším, že snad bude čas vyzkoušet si i ostatní skvělé písničky. S pozdravem, Petra P.

Markéta Zusková napsal:

Jsem ráda, že aktivity fungovaly i s druháky a třeťáky. Možná by stálo za úvahu včlenit také aktivity nacvičující čtení a psaní, v tomto věku už je to vhodné. Zdravím a přeji mnoho úspěchů!

Iva Jarošová napsal:

Dobrý den zasílám aktivitu pro předškolní děti :

 

evaluace naučených slovíček / 15/

 

procvičování

 

pomůcky – fix, tabule, kartičky, hadr

 

Průběh:

 

skupina 8 dětí

 

startovní místo asi 5 kroků od tabule

 

na tabuli jsou namalovány obrázky nebo některé sjou magneticky dány – opakování zvířat, jídla – poze základní slovíčka a barvy

 

učitel dá jeden fix – vysloví slovíčko a první ze skupiny zakroužkuje slovíčko, které slyší, poté se vrátí a předá další fix druhému dítěti a zařadí se na konec atd.

 

až jsou všechna zakroužkovaná tak se hra změní, že učitel říká slovíčka v jiném pořadí než byla prvně a děti mažou slovíčka nebo je sundávají z tabule.

 

Děkuji Jarošová Iva

Markéta Zusková napsal:

Děkuji za pěknou variaci v podstatě na Bingo. Tím způsobem, jaký jste popsala, se děti aktivněji zapojí a hrají jako celá třída na rozdíl od klasického Binga, které je spíše zaměřeno na individuální práci.

 

Děkuji za Váš příspěvek a přeji mnoho dalších nápadů!

Ilona Sitařová napsal:

Děkuji ještě jednou za všechny skvělé nápady do hodin. Vyzkoušela jsem aktivity s flash cards ve třetí, čtvrté, dokonce i osmé a deváté třídě. Starší zaujala aktivita vybrání tří obrázků a vysvětlit, proč jsem si zrovna vybrala tyto. Menší děti si oblíbily tichou poštu, kdy na konci je na obrázku dané slovo. Velmi se líbila aktivita s kartami nad hlavou a ptaní se, co děti vidí.

 

Moc Vás zdravím a těším se na další seminář plný skvělých  nápadů do hodin pod Vaším vedení. Mgr. Ilona Sitařová, Žďár nad Sázavou.

Markéta Zusková napsal:

To, že jste použila některé aktivity i s osmáky je naprosto skvělé a je to přesně příklad toho, že jednoduché věci fungují nejlépe a vše je jen otázka vhodné obměny a adaptace na příslušnou úroveň.

 

Děkuji a těším se snad někdy opět na viděnou!

Erika napsal:

Dobrý den,

s dětmi jsem si vyzkoušela písničku Five little monkeys.

V hodině jsme procvičovali číslice a barvy.

Děti si vyrobily masku opičky (barvy vybíraly podle instrukcí) a naučili se písničku (děti jsou opičky).

Písnička měla veliký úspěch a od té doby ji chtějí pouštět pořád dokola 😀

Musím říct, že seminář mi rozšířil obzory, cením si hlavně nových nápadů, písniček a pracovních listů. Příště se určitě zúčastním znovu.

Erika Hanáková

Markéta Zusková napsal:

Jsem ráda, že byl pro Vás seminář užitečný. Kromě barev by se daly procvičovat další názvy zvířat tím, že se písnička bude obměňovat.

Radka H. napsal:

Dobrý den,

 

seminář byl jako obvykle moc zajímavý. S dětmi jsem vyzkoušela The body game – board game. Dětem se hra moc líbila, bylo to příjemné zpestření hodiny.

 

Děkuji, Radka H.

Markéta Zusková napsal:

The Body game má vždy velký úspěch. Může se poměrně snadno adaptovat i na jiný okruh slovní zásoby, např. dům (děti hází kostkou a podle políček, do kterých vpíšete části domu místo částí těla, kreslí domeček)

Zdraví

Markéta Zusková

Martina S. napsal:

Seminář 18. 5. se mi líbil ze všech nejvíce, jelikož byl zaměřený přímo na angličtinu pro předškolní věk. Týden po semináři jsme ihned písničky i videa  využila, dětem se nejvíce líbila písnička BINGO (www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g). Díky paní Zuskové jsem se dozvěděla, odkud mohu čerpat právě takovéto písničky. Budu se těšit příští rok na další semináře

 

S pozdravem Martina H.

Markéta Zusková napsal:

Výhodou videí tohoto typu je, že se většinou jedná o známé písničky, ke kterým existuje spousta doplňkových doplňkových materiálů. Skutečně se vyplatí najít si chvíli a prohledat důkladně internet.

Zdravím!

Marie K. napsal:

Dobrý den,

velice děkuji za skvělý seminář, který mi dal opět hodně námětů do hodin angličtiny.

Spoustu námětů jsem vyzkoušela s dětmi. Na konci školního roku jsem jim obohatila

výuku vašimi písničkami, básničkami a zahráli jsme si i hry. Moc se jim líbilo Bingo

a písničky na youtube.

Jsem velice ráda, že jsem se mohla účastnit vašich seminářů. Opravdu to bylo skvělé –

nebyla to nuda, ale mělo to velký přínos pro mne i moje malé studenty angličtiny.

Marie K.

Markéta Zusková napsal:

Těší mne, že se Vám seminář líbil a že i u dětí měly aktivity úspěch. Konec školního roku se nabízí k tomu, aby se předvedlo rodičům, co se děti naučily a myslím, že většina aktivit, které zminujete, se k tomu dobře hodí.

M Zusková

Petr Ž. napsal:

Seminář se mi velmi líbíl (paní lektorka to má velmi pěkně připravené). V hodinách Aj na prvním stupni jsem použil většinu materiálu ze semináře a to i ve čtvrtém ročníku, kde jsem již nepředpokládal tak velký zájem žáků jako třeba ve třetí třídě. Video nahrávky jsem pouštěl on-line z portalu youtube a ty jsem doplňoval papírovými materiály (vystříhovánky, omalovánky…) od paní lektorky. Asi největší úspěch slavil Hickory Dickory Duck, kde si žáci upevnili znalost hodin a poznávání zvířátek. Video ukázka Five Littles Monkeys zopakovala základní číslovky do pěti (to jsem moc nevzužil učím od 3 třídy, ale písnička se líbila). Incy Vincy Spider není až tolik melodický, ale počasí se podle něj nechá hezky naučit.

 

Celkově bych chtěl poděkovat paní lektorce za skvěle zvládnuté hodiny a spoustu zajímavých nápadů pro zkvalitnění výuky Aj v mých hodinách a také Vám za organizaci těchto seminářů.

 

S pozdravem a přáním krásného dne.

Petr Ž.

Markéta Zusková napsal:

Jsem moc ráda, že byl pro Vás seminář užitečný. Je dobré vědět, že se písničky líbily i starším dětem, to rozhodně rozšiřuje možnosti jejich dalšího využití.

Zdravím!

Dagmar napsal:

V rámci opakování učiva v 6.ročníku zvláštní třídy jsem zařadila všechny videa, se kterými jsem se na semináři seznámila – tzn: „5 little monkeys, Bingo, Hickory dickory dock“.

U dětí – přestože už jsou starší jsem sklidila velký úspěch :-).Písničky neznaly.

„Bingo“ s pohybem je zaujalo a naučily jsme se při druhém opakování.

Následně jsme zařadili spelování svého jména s pohybem – na každou hlásku udělalo dítě pohyb, ostatní opakovaly.

Ostatní aktivitky náměty na práci v hodině, které jsem na semináři získala, určitě vyzkouším další školní rok.

Dagmar V.

Markéta Zusková napsal:

Spelování vlastního jména je výborný nápad, děti se tak písničku personalizují a myslím, že to může být dost legrace. Spojení spelingu s rytmem a melodií určitě napomůže lepšímu zapamatování.

Přeji hodně úspěchů!

Blanka napsal:

Dobrý den, seminář se mi moc líbil a aktivit jsem použila několik. Učím na 1. i 2. stupni ZŠ a na konci školního roku jsem použila především hry na procvičení slovní zásoby s obrázky a písničky, které už mám připravené i na začátek šk. roku.

Moc děkuji – seminář byl určitě přínosem.

S pozdravem, Blanka D.

Markéta Zusková napsal:

Je dobře, že jste alespoň pro některé aktivity našla uplatnění i na 2. stupni, často stačí jen malá obměna.

Přeji Vám mnoho úspěchů v novém školním roce!

Monika napsal:

Dobrý den, s průběhem semináře jsem byla spokojená. Vyslechla jsem si další názor na výuku dětí v raném věku. Ve vlastní výuce používám hry s kartičkami v různých variantách. Praktické ukázky a osobní zapojení během semináře mi vrylo do paměti spoustu podmětů jak zkvalitnit i oživit svou výuku aj. Okopírované texty písniček i s doplňkvým materiálem na tvoření jsem již do svých hodin použila na konci školního roku. Seminář byl přínosný nejen po stránce materiální ale i motivační.

S pozdravem Monika

Markéta Zusková napsal:

Jsem ráda, že byl pro Vás seminář přínosný. Je opravdu důležité si aktivity prakticky vyzkoušet, lépe si je zapamatujete a je snazší se vcítit do kůže dětí.

Přeji mnoho úspěchů v novém školním roce!

Eva H. napsal:

Dobrý den, z aktivit jsem vybrala báseň FIVE LITTLE Monkeys

Záměr: prožít si krátký příběh, rozvíjet slovní zásobu, rozvíjet smysl pro rytmus.

Slovní zásoba: Monkey, mummy, doctor, numbers 1-5, jump

Pomůcky: obrázky opiček, maminka a doktor, telefon, dětské doktorství, trampolína

Metodický postup: monkey says

Hallo, everybody,

I have a big family, this is a picture of my family, me, mummy, my sisters and my brothers, we are five monkeys, my father is in the garden. What cen we see? Monkeys. How many monkeys can you see? Lets count together: one,two…

Yes five monkeys. What are they doing? Are they jumping? Yes. Can you jump too? Show it to me, please. Of course, you can jump very well. And who is this? This is a doctor…

Říkáme jména opiček a poté básničku: Five little monkeys

Dětem dáme obrázky a postupně odebíráme opičky:

1. děti zopakují jména opiček

2. poslech a reprodukce básně

3. dramatizace

4. omalovánky nebo pracovní listy dle volby dětí

 

S pozdravem, Eva

Markéta Zusková napsal:

Dobrý den Evo,

 

na Vašem plánu se mi líbi především pečlivě připravené instrukce v angličtině. Používáte co nejjednodušší jazyk a děti jistě neměly problém aktivitu pochopit. Máte rovněž stanovené přesně formulované cíle, což mělo jistě vliv na maximální efektivitu provedené aktivity.

 

Zdraví

Markéta Zusková

Jaroslava Š. napsal:

Jelikož pracuji hlavně s dětmi v MŠ, využila jsem mnoho informací a materiálů ze semináře. Obzvláště se dětem líbila nová videa, která jsme si pouštěli a dělali k nim drobné pracovní listy s vykreslováním obrázků nebo pohybové hry.

 

Konkrétně jsem s dětmi zpracovávala téma o zvířátkách, kam jsem zapojila i píseň „Five little monkeys“, kterou jsem měla připravenou jako hudebně-pohybovou aktivitu. Nejprve jsme se s doprovodem orfova instrumentáře seznámili s 5opičkami a naučili se text, později drobnou pohybovou hříčku a jednoduchý pracovní list, kde děti vykreslovaly opičky, počítaly je a vystřihovaly. V současné době se seznamujeme s psíkem BINGO, kterého si pouštíme na PC a snažíme se napodobovat to, co nám ukazuje farmář ve videu. Děti se učí názvům částí těla a povelům typu: Jumping, clap your hands,… ty si formou pohybových aktivit opakujeme i na „elipse“, kde je obvykle spojujeme s rytmizací.

 

Uvědomila jsem si také jak moc je pro děti důležitá vizualizace, kterou jsem možná mnohdy nedotáhla úplně dokonce, takže se snažím více zapojovat hry s obrázky, honičky a další aktivity. Jelikož nejsem přímou učitelkou aj ani metodičkou, byl pro mě v této oblasti seminář opravdovým přínosem, hlavně co se týká rozložení a kroků při seznamování se a fixaci nových slovíček a pojmů.

 

Nejvíce bych chtěla poděkovat za nápady na různé aktivity a nové myšlenky pro aktivní a plnohodnotné vedení dětí k cizím jazykům.

 

Děkuji Jaroslava

Markéta Zusková napsal:

Děkuji za Váš krásný příspěvek. Jsem ráda, že Vás seminář seznámil nejen s konkrétními aktivitami ale i se všeobecnými postupy, které jsou efektivní pro výuku předškolních dětí. Máte určitě pravdu, že vizualizace je nesmírně důležitá a pohyb umožňuje změnu  v tempu hodiny, která pomáhá dětem se lépe soustředit.

 

Zdraví

Markéta Zusková

Tereza napsal:

Zkusila jsem s dětmi písničku Five little Monkeys. Dětem se moc líbila. Na hlavách měli ouška jako opice. Děti skákaly a na prstech ukazovaly kolik jich je, vždy když 1 spadla jsme si sedli a drželi se za hlavu. Máma volala k doktorovi tak jsme drželi sluchátko a na to co říkal pan doktor dělaly děti ukazováčkem ne, ne. Písničku jsme museli zařadit do každé výuky.

Markéta Zusková napsal:

Tato písnička je všeobecně velmi oblíbená a ve Vašem zpracování byla jistě pro děti velice atraktivní. jestliže ji máte takto pěkně nazkoušenou, mohla by se použít i na představení pro rodiče nebo popř. nahrát na video (?)

Markéta Zusková

Napsat komentář: Radka H. Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *